Integritetspolicy

Senast uppdaterad: 2025-05-09

1. Allmänt
Hjärtats flytt AB värnar om din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Policyn gäller när du besöker vår webbplats, kontaktar oss eller använder våra tjänster.

2. Personuppgiftsansvarig
Hjärtats flytt AB (org.nr 559509 – 1314) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.
Adress: Rödlönnsgången 2, 417 11 Göteborg
E-post: info@hjartatsflytt.se
Telefon: 0766 10 33 44

3. Vilka personuppgifter vi samlar in
Vi samlar in personuppgifter som du själv lämnar till oss, till exempel via kontaktformulär, e-post eller telefon. Det kan inkludera:

  • Namn.
  • Adress (nuvarande och ny).
  • Telefonnummer.
  • E-postadress.
  • Information om flytt (t.ex. datum, bohagets omfattning, tillgång till hiss etc.).
  • Övriga uppgifter du frivilligt lämnar i kontakt med oss.
  • Vi kan också samla in teknisk information som IP-adress, webbläsare, enhetsinformation och hur du använder vår webbplats via cookies (se punkt 9).

4. Varför vi samlar in dina uppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter för följande syften:

  • För att kunna ge offert eller svara på förfrågningar.
  • För att planera och utföra bokade flyttjänster.
  • För kundservice och kommunikation.
  • För fakturering och administration.
  • För att följa tillämpliga lagar, t.ex. bokföringslagen

5. Rättslig grund för behandling
Vi behandlar dina uppgifter med stöd av följande rättsliga grunder:

  • Samtycke – när du fyller i ett kontaktformulär.
  • Avtal – för att förbereda och fullgöra ett avtal om flyttjänster.
  • Rättslig förpliktelse – t.ex. enligt bokföringslagen.
  • Berättigat intresse – för att förbättra våra tjänster eller förebygga bedrägerier.

6. Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för att uppfylla syftet med behandlingen eller enligt gällande lagstiftning.

  • Offertförfrågningar: max 12 månader.
  • Kunduppgifter vid genomfört uppdrag: upp till 7 år (enligt bokföringslagen).

7. Dina rättigheter
Du har rätt att:

  • Begära utdrag över vilka personuppgifter vi har om dig.
  • Få felaktiga uppgifter rättade.
  • Begära att vi raderar dina uppgifter (om vi inte är skyldiga att behålla dem).
  • Invända mot eller begära begränsning av behandling.
  • Återkalla samtycke (om det är grunden för behandlingen).
  • Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

8. Utlämning av personuppgifter
Vi delar aldrig dina personuppgifter med tredje part i marknadsföringssyfte. Vi kan däremot dela uppgifterna med:

  • Underleverantörer eller samarbetspartners (t.ex. faktureringstjänster, IT-tjänster).
  • Myndigheter när det krävs enligt lag.
  • Alla våra leverantörer är skyldiga att följa GDPR och hantera dina uppgifter säkert.

9. Cookies
Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra användarupplevelsen och analysera trafik. När du besöker vår webbplats godkänner du användningen av cookies enligt vår cookiepolicy. Du kan alltid ändra eller ta bort cookies i din webbläsares inställningar.

10. Säkerhet
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förändring, spridning eller förstörelse.

11. Ändringar i policyn
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna policy. Ändringar publiceras på vår hemsida och gäller från det datum de publiceras.f